အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ျမန္မာေလေၾကာင္း (MAI) သည္ တ႐ုတ္တုိင္ေပသို႔ တိုးခ်ဲ႕ပ်ံ သန္းရန္ စီစဥ္ခ့ဲေသာ္လည္း တ႐ုတ္အစိုးရ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္မရရွိသျဖင့္ အခက္အခဲျဖစ္ေနေၾကာင္း MAI ၏ ဥကၠဠ ဦးတင္ေမာင္ထြန္း က ႏိုဝင္ဘာ ၁၂ ရက္က ေနျပည္ေတာ္ရွိ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာကြန္ဗင္းရွင္းစင္တာတြင္ က်င္းပသည့္ ASEAN Business and Investment Summit ဒုတိယေျမာက္ေန႔တြင္ ေျပာၾကားသည္။
“MAI တိုးခ်ဲ႕ပ်ံသန္းမယ့္ခရီးစဥ္မွာ Route ေတြကို ေလ့လာေနတုန္းပဲ ရွိပါေသးတယ္။ အဲဒီလိုေလ့လာတဲ့ေနရာမွာ ကိုယ္နဲ႔ ၿပိဳင္ဘက္ေတြကိုလည္း ၾကည့္ရတယ္။ ကိုယ္က အဲဒါေတြကို ဝင္ၿပိဳင္ဆြဲလိုက္ၿပီးကာမွ ကိုယ့္မွာပိုက္ဆံမရွိဘူးဆိုရင္ ျပဳတ္က်သြားမယ္။
ဒါေၾကာင့္ အတင္းဝင္ၿပိဳင္လို႔မရဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လမ္းေၾကာင္းေတြ ေလ့လာရတယ္။ တကယ္ကုန္မယ့္ပိုက္ဆံေတြ တြက္ခ်က္ရတယ္။ ကူညီမယ့္သူေတြနဲ႔ ေပါင္းသင္းရတယ္။ အခုပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိေနတဲ့ TG airlines တို႔ MAS တို႔က ကြ်န္ေတာ္တို႔ထက္ အားေကာင္းတဲ့ ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ခုမွထလုပ္ရတဲ့ သေဘာ။ အခုမွထၿပီးလုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ အစိုးရပိုင္းအေထာက္အပံ့လည္း မရေသးဘူး။ အျခားႏုိင္ငံေရးျပႆနာေတြ စီးပြားေရးျပႆ နာေတြ ရွိတယ္။ အခုဆိုရင္ကြ်န္ေတာ္တို႔ တုိင္ေပကို ပ်ံခ်င္တာပ်ံလို႔မရဘူး။ အဲဒီမွာ ေဈးကြက္အႀကီးႀကီးရွိတယ္။ တ႐ုတ္က Nation to Nation ေျပာၿပီးပ်ံလို႔ ေျပာတဲ့အခါက်ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ပ်ံလို႔မရဘူး။ သူကလာပ်ံတယ္။ ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ခရီးသည္ေတြက်ေတာ့ သူတို႔ကေခၚသြားေရာ။
အဲလိုအခက္အခဲေတြ ရွိေနပါတယ္”ဟု ဦးတင္ေမာင္ထြန္းက ေျပာၾကားသည္။
အလားတူ ေလဆိပ္အေနအထားခ်င္းလည္း ျခားနားမႈရွိေၾကာင္း၊ ထုိင္းႏုိင္ငံကဲ့သို႔ International အဆင့္မီ ေလဆိပ္ျဖစ္လာရန္လည္း လိုအပ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“ဘန္ေကာက္ဆို သူ႔ရဲ႕ ေလဆိပ္ႀကီးက Hub ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီလိုေလဆိပ္မ်ဳိးႀကီးေတြ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာရွိၿပီး တိုက္႐ိုက္ဆင္းလာႏုိင္တဲ့ ေလယာဥ္ပ်ံေတြရွိမွ အခု ကြ်န္ေတာ္တို႔ေလဆိပ္က အဲဒါေတြ မဆင္းႏုိင္ေသးဘူး။ အခု ေနာက္ပိုင္းေတာ့ G to Gajym ေနၾကတာလည္းရွိပါတယ္။ အခု ဟံသာဝတီ ေလဆိပ္လုပ္တဲ့ကိစၥမ်ဳိးလိုဟာမ်ဳိး။ ဆိုေတာ့ အဲဒီလိုေလဆိပ္မ်ဳိးႀကီးေတြျဖစ္လာမွ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီပ်ံလို႔ရမွာ” ဟု ဦးတင္ေမာင္ထြန္းက ဆိုသည္။
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ေလဆိပ္သည္ တစ္နာရီလွ်င္ ေလယာဥ္ပ်ံ အစီး ၃ဝ ထက္ ပိုမဆင္းႏုိင္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာေလေၾကာင္းလုိင္းအေနျဖင့္ ကိုရီးယား၊ ဂ်ပန္၊ ဘန္ေကာက္၊ မေလးရွား၊ စင္ကာပူ၊ ဂါယာ ေဒသမ်ားသို႔ တိုက္႐ိုက္ပ်ံသန္းေနေၾကာင္း၊ ကိုရီးယားႏုိင္ငံသို႔ တစ္ပတ္လွ်င္ ငါးရက္၊ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံသို႔ တစ္ပတ္လွ်င္ ႏွစ္ရက္၊ ဘန္ေကာက္သို႔ တစ္ရက္လွ်င္ ႏွစ္ႀကိမ္၊ စင္ကာပူသို႔ တစ္ရက္လွ်င္ တစ္ႀကိမ္၊ မေလးရွားသို႔ တစ္ပတ္လွ်င္ သံုးႀကိမ္ ပ်ံသန္းေနေၾကာင္း သိရသည္။
“ကြ်န္ေတာ္တို႔က အမွန္ေတာ့ တုိင္ေပကို ပ်ံခ်င္တယ္။ တိုင္ေပေတြက သူေဠးေတြလည္း မ်ားတယ္။ လာခ်င္တဲ့သူလည္း မ်ားတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကပ်ံဖို႔ဟာက်ေတာ့ တ႐ုတ္ က Nation to Nation လက္မခံဘူး။ ဆိုလိုတာက ေလယာဥ္ပ်ံေတြပ်ံမယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ပဲ စကားေျပာရတယ္။ သူ႔တုိင္းျပည္က ကိုယ့္ကိုလက္ခံမယ္။ ကိုယ္က သူ႔ကိုလက္ခံမယ္။ အဲဒီလို ႏုိင္ငံတကာ စကားေျပာရတယ္။ ဆိုေတာ့ တ႐ုတ္က တိုင္ေပနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ တစ္မ်ဳိးျဖစ္ေနတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကိုေတာ့ သိပ္ၿပီးမေဆြးေႏြးခ်င္ေတာ့ပါဘူး” ဟု ဦးတင္ေမာင္ထြန္းက ေျပာၾကားသည္။
http://www.news-eleven.com/local/mai-%E1%80%B1%E1%80%9C%E1%80%B1%E1%81%BE%E1%80%80%E1%80%AC%E1%80%84%E1%80%B9%E1%80%B8%E1%80%9C%E1%80%AD%E1%80%AF%E1%80%84%E1%80%B9%E1%80%B8-%E1%80%90%E1%82%90%E1%80%AF%E1%80%90%E1%80%B9%E1%80%90%E1%80%AF%E1%80%AD%E1%80%84%E1%80%B9%E1%80%B1%E1%80%95%E1%80%9E%E1%80%AD%E1%80%AF%E1%82%94-%E1%80%90%E1%80%AD%E1%80%AF%E1%80%B8%E1%80%81%E1%80%BA%E1%80%B2%E1%82%95%E1%80%95%E1%80%BA%E1%80%B6%E1%80%9E%E1%80%94%E1%80%B9%E1%80%B8%E1%80%99%E1%80%8A%E1%80%B9%E1%80%B7%E1%80%81%E1%80%9B%E1%80%AE%E1%80%B8%E1%80%85%E1%80%A5%E1%80%B9-%E1%80%90%E1%82%90%E1%80%AF%E1%80%90%E1%80%B9%E1%80%A1%E1%80%85%E1%80%AD%E1%80%AF%E1%80%B8%E1%80%9B
No comments:
Post a Comment