၂၀၁၆ - ၁၇ ဘ႑ာႏွစ္မွ ၂၀၂၀ - ၂၁ ဘ႑ာႏွစ္အထိ ေလးႏွစ္စီမံကိန္းခ်မွတ္ ေဆာင္ရြက္
သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အဆင့္ျမင့္ပညာဦးစီးဌာန (ေအာက္ျမန္မာျပည္)မွ အဆင့္ျမင့္အရာရွိ
တစ္ဦးကေျပာသည္။
ထိုကဲ့သို႔ ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ National Education Sector Plan (2016 - 2021)
အစီအစဥ္အရ ပထမအဆင့္အေနျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏ အဆင့္ျမင့္ပညာက႑
တစ္ခုလံုးႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ က႑အလိုက္ စီမံကိန္းမ်ား ေရးဆဲြရန္ ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္လ်က္
ရွိေၾကာင္း အဆင့္ျမင့္ပညာဦးစီးဌာန (ေအာက္ျမန္မာျပည္)မွ ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္
ေဒါက္တာေဇာ္ျမင့္က ေျပာသည္။
"အခုေဆာင္ရြက္မယ့္ ေနာင္လာမယ့္ ေလးႏွစ္စီမံကိန္းအတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ တစ္၀န္းလံုးမွာရွိတဲ့
တကၠသိုလ္ေတြအကုန္လံုးကို ကိုယ့္တကၠသိုလ္ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ သက္တမ္းအလိုက္
အေတြ႕အၾကံဳေတြကို အေျခခံၿပီးေတာ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ေရးသားျပဳစုၿပီး ေဖေဖာ္၀ါရီ
၂၇ ရက္အေရာက္ ေပးပို႔ ခိုင္းထားပါတယ္။ တကၠသိုလ္အလိုက္ တစ္ခုခ်င္း ရလာမယ့္
Result ကို ၾကည့္ၿပီး စီမံကိန္းကို ဆက္လက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ္။ အဲဒီမွာ
အားနည္းခ်က္ေတြ၊ အားသာခ်က္ေတြ အနည္းနဲ႔ အမ်ားရွိလာမယ္။ အားနည္းခ်က္ေတြက
ေရွ႕ဆက္မယ့္ ေလးႏွစ္စီမံကိန္းထဲမွာ ျပင္ဆင္သြားရမယ့္ အရာေတြျဖစ္မယ္။ အားသာခ်က္ေတြ
ကိုလည္း မွတ္တမ္းတင္ထားၿပီးေတာ့ ဒီအတိုင္း ေရွ႕ဆက္သြားရင္ ပိုၿပီးေတာ့ ေကာင္းလာႏိုင္လား၊
ဘယ္လိုအေျခအေနက ပိုေကာင္းလာႏိုင္မလဲဆိုတာကို ေဆြးေႏြးၿပီးေတာ့ အေကာင္အထည္ေဖာ္
သြားမယ္"ဟု ၎က ေျပာသည္။
အဆင္ျမင့္ပညာဦးစီးဌာနသို႔ ေရးသားေပးပို႔ရမည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားတြင္ လြန္ခဲ့သည့္ သံုးႏွစ္မွ
ငါးႏွစ္အတြင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ အဓိကက်သည့္စနစ္ (Education System)
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား၊ လြန္ခဲ့သည့္ သံုးႏွစ္မွငါးႏွစ္အတြင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ ပညာေရး
၀န္ေဆာင္မႈ (Service Delivery) ဆိုင္ရာျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား၊ ေနာင္လာမည့္ ငါးႏွစ္အတြင္း
ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္သည့္ အဓိက စိန္ေခၚမႈမ်ား၊ အဆိုပါ စိန္ေခၚမႈမ်ားကို ေျဖရွင္းႏိုင္မည့္
အဆိုျပဳနည္းစနစ္မ်ား စသည္မ်ားကို ေရးသား ေပးပို႔ရမည္ျဖစ္သည္။
ထို႔ျပင္ တကၠသိုလ္မ်ားအတြင္း ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကိစၥမ်ား၊ အိမ္နီးခ်င္းအာဆီယံ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္
က်င့္သံုးလ်က္ရွိေသာ ပညာေရး နည္းစနစ္တို႔ကိုလည္း စီမံကိန္းအတြင္း ဆက္လက္ေဆြးေႏြး
အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားမည္ဟု ေဒါက္တာေဇာ္ျမင့္က ေျပာသည္။
"တကၠသိုလ္ေတြ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကိစၥက အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒထဲမွာလည္းပါတယ္။
လႊတ္ေတာ္ထဲမွာလည္း ေဆြး ေႏြးေနၾကပါၿပီ။ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြက အဆင့္ျမင့္ပညာေရး
မွာလည္း တကၠသိုလ္ေတြ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ဆိုတာ ရွိပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အိမ္နီးခ်င္း
အာဆီယံႏိုင္ငံေတြအျပင္ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြမွာ က်င့္သံုးေနတဲ့ ေအာင္ျမင္မႈရွိတဲ့ ပညာေရး
နည္းစနစ္ေတြကိုလည္း ကိုယ့္ႏိုင္ငံနဲ႔ ကိုက္ညီမယ္ဆိုရင္ ျပ႒ာန္းဖို႔ အဆင္သင့္ပါပဲ"ဟု ၎က
ေျပာသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ တကၠသိုလ္အမ်ားစု၌ တကၠသိုလ္ အရည္အေသြး အာမခံစနစ္
(Quality Assurance System) ကို စတင္ က်င့္သံုးလ်က္ရွိသည္။
အဆင့္ျမင့္ပညာဦးစီးဌာန ေအာက္တြင္ တကၠသိုလ္၊ ေကာလိပ္ ၁၆၉ ခုရွိၿပီး သိပံၸႏွင့္ နည္းပညာ
၀န္ႀကီးဌာနအပါအ၀င္ အျခား ၀န္ႀကီးဌာနတို႔၌ အျခားသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း တကၠသိုလ္မ်ား
ပါ၀င္သည့္ တကၠသိုလ္ ၄၀ ခန္႔ ရွိေနသည္။
http://myanmar.mmtimes.com/index.php/national-news/13754-2015-03-10-09-59-02.html |
No comments:
Post a Comment