February 5, 2015

တင္သြင္းခြင့္ ကန္႔သတ္ၿပီးေနာက္ ကားပါမစ္ ေလွ်ာက္ထားမႈ ယခင္ထက္ ေလ်ာ့နည္းသြား

ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ေလ်ာ့က်ရန္အတြက္ ကားတင္သြင္းခြင့္ကို ထိန္းခ်ဳပ္လိုက္ၿပီး ေနာက္
ကားပါမစ္ေလွ်ာက္ထားမႈ ယခင္ထက္ ၁၀ ဆခန္႔ေလ်ာ့က်သြားခဲ့ေၾကာင္းသိရသည္။
"မူ၀ါဒမေျပာင္းခင္တုန္းက တစ္လကို ကားအစီးေရ ၆,၀၀၀ ေလာက္ပါမစ္ေလွ်ာက္ တယ္။ မူ၀ါဒ
ေျပာင္းၿပီးတဲ့ေနာက္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလမွာ ကားပါမစ္ေလွ်ာက္ထားမႈက ၅၀၀ ေလာက္ပဲရွိ
ေတာ့တယ္" ဟု ျမန္မာ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထုတ္လုပ္ေရးႏွင့္ ျဖန္႔ျဖဴး ေရာင္းခ်ေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား
အသင္းဥကၠ႒ ဦးစိုးထြန္းကေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ဆိုးရြား သည့္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈမ်ားသည္ အကန္႔အသတ္မဲ့ ယာဥ္တင္သြင္းမႈမ်ား ေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟု ေထာက္ျပမႈမ်ားရွိလာခဲ့ၿပီး တစ္ဦးခ်င္းတင္သြင္းခြင့္မ်ားကို
ပိတ္ပင္ သင့္သည္ဟု ေျပာဆိုမႈမ်ားရွိလာခဲ့သည္။ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ဆိုးရြားလာသည္ မွန္ ေသာ္
လည္း ကားတင္သြင္းခြင့္ကိုမူ ရပ္ဆိုင္း သြားရန္ မလိုလားၾကသူမ်ားလည္း ရွိေသာေၾကာင့္ ကားရပ္
ရန္အတြက္ ကားပါကင္ေနရာရွိသည္ဟု တင္ျပႏုိင္သူမ်ားကိုသာ ကားတင္သြင္းခြင့္ေပးမည့္ မူ၀ါဒ
တစ္ရပ္ကို ဒီဇင္ဘာလ၌ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း ၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
ကားတင္သြင္းမည့္သူအေနျဖင့္ ၎တို႔ ေနထိုင္ရာ ရပ္ကြက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး၏ ေထာက္ခံခ်က္ရယူၿပီး
ေနာက္ သက္ဆိုင္ရာ ၿမိဳ႕နယ္ အေထြေထြ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး၏ ေထာက္ခံခ်က္ကို ရယူရမည္ျဖစ္ၿပီး ရန္
ကုန္ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရသို႔ တင္ျပရမည္ျဖစ္ သည္။ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရက ေထာက္
ခံမွသာလွ်င္ ကား၀ယ္ခြင့္ရရွိမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အနည္းဆံုးအခ်ိန္ ႏွစ္ပတ္ ခန္႔ ေစာင့္ဆိုင္းရန္
လိုအပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။ သို႔ရာတြင္ အခ်ဳိ႕ၿမိဳ႕နယ္မ်ားက ေထာက္ခံခ်က္ယူရာတြင္ ၎
အခ်ိန္ထက္ ပိုၾကာသည္မ်ားလည္း ရွိသည္ဟုဆိုသည္။
"ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ၀ယ္သူေတြက သူတို႔ လိုခ်င္တဲ့ကားကို လာၾကည့္ၿပီး စရန္လည္းေပးၿပီးသြားၿပီ။
ဒါေပမဲ့ ကားပါကင္ရွိေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္မရေသးလို႕ ဆိုၿပီးေစာင့္ေန ရတယ္။ သံုးပတ္ေလာက္
ၾကာေတာ့ တခ်ဳိ႕ ကားေတြလည္းရၾကတယ္။ ဒါေပမ့ဲ တခ်ဳိ႕ လည္းအခုခ်ိန္ထိ ေစာင့္ေနၾကတုန္းပဲ။
ေျပာရခက္တယ္" ဟု မာစီဒီးစ္ဘင့္ဇ္ ျမန္မာ အေရာင္းဌာနမႉး ဦးေအာင္သက္လြင္က ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္တြင္ ေနထိုင္ေသာသူ မ်ားအေနျဖင့္ ကားပါကင္ေနရာမရွိသည့္ အတြက္ကားတင္
သြင္းရန္ ေလွ်ာက္ထားမႈ မွာ မရွိသေလာက္ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။ "ကြ်န္ေတာ္တို႔ေက်ာက္တံတား
ၿမိဳ႕နယ္မွာ ရပ္ကြက္ ကိုးရပ္ကြက္ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကားပါကင္အတြက္ ေထာက္ခံခ်က္ ေလွ်ာက္ထား
တာ အခုခ်ိန္ထိ မရွိေသးဘူး" ဟု ေက်ာက္တံတားၿမိဳ႕နယ္ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ ေရးမႉး ဦးမ်ဳိးႏုိင္က
ေျပာသည္။
"ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ကေတာ့ ကားပါကင္ေနရာလံုး၀မရွိတဲ့အတြက္ ေလွ်ာက္ထားမႈမရွိဘူး ဆိုတာျဖစ္
ႏုိင္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီမွာလာ၀ယ္တဲ့သူေတြကလည္း ရန္ကင္းတို႔ ကမၻာေအးၿမိဳ႕နယ္တို႔ကမ်ား
တယ္။ ဒါေပမဲ့ အမ်ားႀကီးေတာ့မရွိေသးဘူး" ဟု ဖားမားေအာ္တိုပိုင္ရွင္ ဦးစိုးထြန္းက ေျပာသည္။
ဆင္ေျခဖံုးၿမိဳ႕နယ္အခ်ဳိ႕တြင္ ကားပါကင္ေထာက္ခံခ်က္အတြက္ က်ပ္ ႏွစ္သိန္းခြဲ ၀န္းက်င္ျဖင့္ ၀ယ္ယူ
မႈမ်ားရွိလာၿပီး ေနရာေပၚ မူတည္၍ ေဈးႏႈန္းအေျပာင္းအလဲရွိေၾကာင္း ကား၀ယ္ေရာင္းမ်ားက ေျပာ
သည္။
ကားပါကင္တင္ျပႏုိင္မွ ကားတင္သြင္းခြင့္ ျပဳမည့္ မူ၀ါဒထုတ္ျပန္ၿပီးေနာက္ မၾကာမီ ယာဥ္အိုယာဥ္
ေဟာင္းအပ္ စလစ္ျဖင့္ ကား သစ္ သြင္းသူမ်ားအေနျဖင့္ ကားပါကင္ ရွိေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္ယူ
ရန္ မလိုအပ္ ေၾကာင္း ထပ္မံထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ စလစ္ကပ္ကားမ်ား ယခင္ထက္ ပိုေရာင္း
လာရသည္ဟု သိရသည္။
"ပါကင္ေထာက္ခံခ်က္နဲ႔ သြင္းတဲ့သူက ေတာ္ေတာ္ကိုနည္းေသးတယ္။ ကားလာၾကည့္ တာမ်ဳိးပဲရွိ
တယ္။ စလစ္ကပ္ကားေတြကိုပဲ အ၀ယ္မ်ားတယ္" ဟု ေအာင္ကမၻာ ကား အေရာင္းစင္တာက
အေရာင္းႀကီးၾကပ္ေရးမႉး မဇာဇာက ေျပာသည္။
http://myanmar.mmtimes.com/index.php/business/13365-2015-02-04-04-51-25.html

No comments:

Post a Comment